Köpvillkor

HUNDTRIM & HUNDKLIPPNING

Hos Arken Zoo Djurhälsa har du möjlighet att trimma eller klippa din hund hos någon av våra professionella hundfrisörer.

Vid en trimning eller klippning ingår:

  • Noggrann tvätt
  • Föning
  • Kamning och tovutredning
  • Frisering
  • Frisering av tassarna
  • Kloklippning
  • Öronrengöring

Priser

Hundens ras, tjänsten och eventuella tilläggstjänster påverkar priset. Priserna kan variera från salong till salong. Kontrollera det exakta priset när du genomför en bokning. Du hittar information om våra behandlingar och priser här »

Att tänka på inför ett besök hos oss

Inför ditt besök hos oss finns det några saker som vi hoppas att du tänker på för att er upplevelse ska bli så härlig som möjligt.

Att tänka på:

  1. Rasta din hund innan ni kommer till oss
  2. Hos våra hundtrim finns det möjlighet att titta på när vi utför behandlingarna på din hund. Vi vill att ni alltid ska känna er trygga och veta hur behandlingarna går till. Vet du dock med dig att din vovve kan ha svårt att skiljas från matte eller husse, om så väl bara med en glasvägg, så ber vi er avlägsna er från salongen under den tid som behandlingen genomförs. Detta för att gör det enklare för våra hundfrisörer och din hund att genomföra behandlingen. Vi ringer dig så fort din hund är redo att hämtas.
  3. Har din hund stora tovor kan vi behöva klippa eller trimma mer än vad som var tänkt från början.
  4. Våra hundfrisörer utför inte analtömningar eller tandvård på din hund. Vi hänvisar dig då till veterinären. Du hittar din närmaste Vettris-klinik här >>

VAD INNEBÄR EN KLIPPNING ELLER TRIMMNING?

Det kan vara svårt att veta vilken typ av behandling som är bäst för just din hund. I vårt bokningssystem ser du tydligt vilka behandlingar som är tillgängliga för din hunds ras och också kort information om behandlingen. Här kan du även läsa mer om våra behandlingar >>

Har du eventuella frågor är du alltid välkommen att chatta med vår kunservice direkt här på hemsidan eller kontakta hundtrimsalongen direkt via telefon.

Vanliga frågor

Det finns en rad frågor som våra hundfrisörer och vår kundservice får dagligen från er kunder. Vi har därför samlat de mest vanliga frågorna här för dig att läsa >>

1. Köp

Vid beställning från Arken Zoo träffas avtal om köp först när vi bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse.
Förekommer det felaktigheter (t.ex. felaktigt pris eller tryckfel/felskrivning) i orderbekräftelsen förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand.

Åldersgräns

Arken Zoo ingår endast avtal med myndiga personer (över 18 år).

2. Leverans

Arken Zoo levererar inom hela Sverige och vi använder Postnord. Normalt sett skickar vi din order inom 48 h (helgfria vardagar) och leveranstiden hem till dig är 1-3 vardagar (beroende på tillgängliga leveransalternativ i ditt område) från det att vi mottagit din order. Leveranser som sker med lantbrevbärare dröjer ytterligare 1-2 arbetsdagar utöver den normala leveranstiden. I vårt sortiment finns också beställningsprodukter, dessa produkter lagerhåller vi inte själva utan dessa måste beställas från våra leverantörer innan vi kan leverera dem hem till dig. Beställningsprodukter har upp till 10 arbetsdagars leveranstid. Vid köp över 499 kr har du tillgång till fri frakt-alternativ. Vid köp under 499 kr debiteras du en fraktavgift på 39-79 kr beroende på val av fraktbolag. Av säkerhetsskäl, både för din egen och vår skull, levererar vi endast till folkbokföringsadressen vid fakturabetalning. 

Airmee Hemleverans 17-22

Få ditt paket hemlevererat direkt till din dörr på kvällstid
Tillgängligt i Stockholm, Göteborg, Malmö och Västerås med vissa undantag
Följ din leverans direkt i din mobil
Möjlighet att välja ett tightare leveransspann mot en extra avgift direkt i mobilen
Du får SMS när budet närmar sig din adress
Fraktavgift är 29 kr vid köp över 599 kr, fraktavgift är 69 kr vid köp under 599 kr 
Leveransen är klimatkompenserad.

Budbee Hemleverans 17-22

Få ditt paket hemlevererat direkt till din dörr på kvällstid
Tillgängligt i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund och Helsingborg med vissa undantag
Följ din leverans direkt i din mobil
Möjlighet att välja ett tightare leveransspann mot en extra avgift direkt i mobilen
Du får SMS när budet närmar sig din adress
Fri frakt vid köp över 599 kr, fraktavgift är 59 kr vid köp under 599 kr 
Leveransen är klimatkompenserad!

Best Hemleverans 18-22

Få ditt paket hemlevererat direkt till din dörr på kvällstid
Tillgängligt på flera ställer i Sverige
Följ din leverans direkt i din mobil
Du får SMS när budet närmar sig din adress
Fri frakt vid köp över 599 kr, fraktavgift är 59 kr vid köp under 599 kr 
Leveransen är klimatkompenserad!

MyPack Collect / Ombud

Postpaket MyPack levereras direkt till ditt närmaste postombud. Vid köp över 499 kr är det fri frakt, fraktavgiften på 39 kr tillkommer vid orders som understiger 499 kr. För att kunna välja detta leveransalternativ för order ha en maxgräns på 40 kg. Du blir aviserad via SMS när ditt paket är framme. Glöm inte att ta med dig giltig legitimation eller Mobilt Bank Id i kombination med PostNord Appen, bud ska visa upp både sin och mottagarens legitimation. Obs! Ej uthämtat paket debiteras med en avgift på 200 kr.

Hemleverans utan kvittens

PostNord MyPack Home Hemleverans utan kvittens levereras hem till dig utan att du behöver vara hemma. Vid köp över 599 kr är det fri frakt, fraktavgiften på 79 kr tillkommer vid orders som understiger 599 kr.  Leverans utan kvittens kan endast genomföras till dig som bor i villa, hus, olåsta lägenhetshus eller lägenhetshus där chauffören kan komma in med portkod. *Vi förbehåller oss rätten att skicka mindre paket som brev. Genom att välja detta leveransalternativ i kassan godkänner du som kund att du inte kommer att kvittera leveransen. När chauffören har lämnat paketet utanför din dörr anses kvittensen vara lämnad och paketet är då i ditt ansvar.

Hemleverans med kvittens 

Beställ hem dina varor enkelt och smidigt med Hempaket med kvittens under dagtid, Postnord bestämmer tillsammans med dig vilken dag som passar för dig via SMS. Hempaket dagtid kan levereras 08:00 - 17:00 eller 17:00 - 21:00. Postnord kommer överens med dig om en ungefärlig leveranstid via sms. 
Vid köp över 599 kr är det fri frakt, fraktavgiften på 79 kr tillkommer vid orders som understiger 599 kr. Du som mottagare måste vara hemma vid leverans för att kunna kvittera försändelsen.

 

Hämta i butik (Click & Collect)

Få enkelt och smidigt tillgång till hela Arken Zoo’s stora onlinesortiment i din lokala Arken Zoo-butik. Beställ dina varor till din Arken Zoo-butik och hämta upp dem under butikens öppettider. Leveransen från lagret till butiken tar 1-3 arbetsdagar. Du kommer aviseras via SMS när du kan hämta upp ditt paket i din valda Arken Zoo-butik. Upphämtning måste ske inom 14 dagar. Betalningen sker online med Klarna Checkout (Klarna fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning). Detta leveransalternativ är gratis för ordrar över 100 kr, ordrar under 100 kr debiteras med en fraktavgift på 59 kr. Kontakta gärna vår kundservice om du behöver hjälp eller har frågor angående Hämta i butik. Kontakta vår kundservice på 010 - 490 62 55 eller kundtjanst@arkenzoo.se.

Leveransförsening

Vid eventuella leveransförseningar så kontaktar Arken Zoo dig via e-post. Passar inte det nya leveransdatumet kan du enkelt byta datum. För att ändra leveransdatum kontaktar du Arken Zoo via e-post kundtjanst@arkenzoo.se eller telefon 010 - 490 62 55.

Transportrisk

Arken Zoo står för transportrisken från Arken Zoo lager till kund. Vid returer står kund för transportrisken till Arken Zoos lager.

Transportskador
Om du har mottagit en transportskadad produkt ska detta anmälas direkt till Arken Zoo kundservice.
E-post: kundtjanst@arkenzoo.se
Telefon: 010 - 490 6255

Felaktig produkt
Har du mottagit en felaktig produkt bör detta anmälas direkt till Arken Zoo kundservice.
E-post: kundtjanst@arkenzoo.se
Telefon: 010 - 490 6255

3. Priser och betalning

Priser

Priser anges inklusive moms. Avgifter för frakt tillkommer på köpbelopp under 599 kr. Den slutgiltiga kostnaden inklusive fraktavgift anges på kassasidan. Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK).

Realisations- och kampanjvaror

Priser på kampanj- eller realisationsvaror (reavaror) gäller till utsatt datum eller till varan har tagit slut på vårt lager. I de fall där slutdatum saknas gäller pris till vi väljer att ta bort kampanjen.
Sortiment och priser kan variera mellan butiker, och mellan fysiska butiker och onlinebutiken. Vi reserverar oss för slutförsäljning och tryckfel.

Rabattkoder

Rabattkoder kan t.ex. visas på hemsidan, i nyhetsbrev eller i annonser. De gäller i onlinebutiken och skrivs in i kassan innan du går vidare till leverans och betalning.
Rabattkoder gäller på ordinarie pris och kan inte kombineras med andra rabatter och erbjudanden, och de gäller normalt en gång per person. De gäller ej på akvarier, bilburar, veterinärfoder, Whisker Självrensande kattlådor, beställningsvaror, tjänster eller presentkort.
Du kan inte använda rabattkoder på beställningar som du väljer att hämta och betala i butik, dock fungerar de på beställningar där du hämtar i butik, men betalar online.

Betalningsmetoder

Arken Zoo erbjuder i samarbete med Klarna direktbetalning, kontokortsbetalning, delbetalning samt fakturabetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout.

Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du Arken Zoo’s köp- och leveransvillkor.

Faktura

Arken Zoo erbjuder fakturabetalning i samarbete med Klarna. Fakturan skickas via e-post i samband med att din beställning lämnar vårt lager. Fakturan har en förfallotid på 30 dagar. Ingen fakturaavgift tillkommer. Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavgift samt dröjsmålsränta med 24% plus gällande referensränta. Vid beställning mot faktura görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen via post eller digital brevlåda. Tänk på att vid betalning med faktura sker leveransen endast till folkbokföringsadressen.

Delbetalning

Du har också genom Arken Zoos samarbete med Klarna möjligheten att dela upp din betalning på 6, 12 eller 24 månader. du ser enkelt vad din månadskostnad kommer att bli och du får dina alla dina köp samlade på en månadsfaktura. Det ger dig bra en överblick och du betalar bara en aviavgift. Du kan självfallet när som helst betala av den återstående skulden. Se här för fullständiga villkor gällande att dela upp betalningen.

Kortbetalning

Kortbetalning via Klarna kan användas av dig som använder VISA, Mastercard och American Express utfärdade av en svensk bank. Vid betalningstillfället fylls kortnummer, giltighetstid och CSV-kod i, i de angivna fält. När köpet är utfört reserveras pengarna på ditt konto och dras från kontot vid leveranstillfället. Inga kortuppgifter lagras hos oss, utan de sparas hos vår samarbetspartner Klarna som innehar SSL-certifikat och uppfyller kraven för de så kallade Payment Card Industry Data Security Standards (PCI DSS). Säkerhetslösningen 3D-secure används i enlighet med lagkrav för kortköp.

Direktbetalning

Direktbetalning genom Klarna Checkout kan användas av dig som har internetbank hos Svenska Handelsbanken, SEB, Swedbank eller Nordea. När du genomför ett köp skickas du vidare till Internetbanken för inloggning och pengarna dras direkt från ditt konto när du godkänt ditt köp.

Swish

Via vår betalningspartner Klarna har du möjlighet att betala med Swish. Det du behöver är att ditt bankkonto är kopplat till Swish samt att du har appen installerad på din telefon.

Återbetalning

Arken Zoo återbetalar pengar inom 14 dagar från den dag överenskommelse om återbetalning träffats. Vid överenskommelse om omleverans eller avhjälpande av fel vid reklamation återbetalar vi eventuella fraktkostnader inom 14 dagar från det att vi mottagit den reklamerade varan.

4. Smakgaranti

Vi tillämpar smakgaranti för samtliga torrfoder till hund och katt, med undantag för veterinärfoder. Smakgarantin kan utnyttjas vid de tillfällen då hunden eller katten inte tycker om fodret. För att utnyttja Arken Zoos smakgaranti måste minst 50% av innehållet vara kvar i förpackningen för dessa varumärken:

  • Barking Heads
  • Canagan
  • Edgard & Cooper
  • Nutrima
  • Planet Pet Society
  • Purenatural
  • Profine
  • Sam's Field
  • Schesir
  • SMAAK

För övriga varumärken måste 75% av innehållet vara kvar i förpackningen. Fodret måste returneras inom 30 dagar från den dag du mottog fodret. Vid utnyttjande av smakgaranti använder du dig av den förbetalda returfraktsedeln som du kan beställa här.

Observera att smakgarantin gäller en gång per djur och fodersort - du kan således inte nyttja smakgaranti på exakt samma foder flera gånger till samma djur.
 

5. Ångerrätt

Vid köp av vara hos Arken Zoo har du alltid rätt att ångra ditt köp i upp till 30 dagar efter det att du har mottagit din order. Önskar du använda din ångerrätt efter köp av vara på Arken Zoo:s webshop måste du meddela oss detta inom 30 dagar från den dag du tog emot din vara. Frysta varor kan vi inte ta i retur då dessa tinar på väg tillbaka till vårt lager och inte heller specialbeställda varor som beställts efter dina anvisningar eller annars fått en personlig prägel. Du kan meddela oss att du ångrat ditt köp genom att ringa oss: 010-490 62 55, skicka oss ett mejl till kundtjanst@arkenzoo.se eller genom att skicka oss en ifylld ångerblankett som du når du här, vilken du skickar till följande adress:

Arken Zoo  / Zoo Support 
Box 657 
631 08 Eskilstuna

Du kan läsa mer om ångerrätt vid distanshandel på Konsumentverkets sida Hallå Konsument här

När du mottagit en order har du självklart rätt att undersöka dina varor. Om du skulle ångra ditt köp och returnera varan till oss, har Arken Zoo rätt att ta ut en ersättning för den värdeminskning som varan genomgått då du har hanterat varan i en större omfattning än vad som kan anses nödvändigt för att fastställa varans egenskaper eller funktion. Motsvarande gäller vid beställning av varor som levereras i förpackningar som inte går att öppna utan att skada förpackningen så har du som kund rätt att öppna förpackningen för att granska din vara utan att din returrätt förbrukas. Arken Zoo förbehåller sig rätten att göra ett eventuellt avdrag på återbetalningsbeloppet motsvarande det värde som varans värde minskat med till följd av att du hanterat varan i större omfattning än vad som kan anses vara nödvändigt för att fastställa varans funktion eller egenskaper.

Retur av vara

Önskar du som kund att returnera din vara som du köpt i Arken Zoo:s webshop, ska retur ske inom 30 dagar. I samband med retur av en vara, rekommenderar vi att den returnerade varan packas i originalförpackningen. Eventuella medföljande lappar, instruktioner eller manualer får du också gärna bifoga i returen.

Retur av vara per post

Du kan alltid returnera dina varor direkt till vår webshop med hjälp av returfraktsedeln som du får via epost när du fyller i returformuläret  nedan.

Skriv in din epostadress och ordernummer i returformuläret och tryck därefter på ”Hitta beställning”. Ditt ordernummer hittar du i din orderbekräftelse. Välj vilka varor du vill returnera, och välj eller skriv in orsaken till returen. Tryck på ”Nästa”.

 

När du fyllt i returformuläret så får du en returfraktsedel skickad till dig via epost. Skriv ut returfraktsedeln och fäst denna på paketet innan du lämnar paketet till valfritt Postnord-ombud. Kom ihåg att se till att du får ett kvitto på returen.  Har du inte tillgång till skrivare, ring vår kundtjänst tel 010-490 62 55 så skickar vi den till dig. När du använder returfraktsedeln du får av oss så står vi för returfrakten. Väljer du att själv stå för portot så har vi ingen möjlighet att ersätta dig för detta i efterhand.

När ditt returpaket har kommit tillbaka till oss så hanterar vi returen inom 10 arbetsdagar. Vid eventuella frågor så kontaktar vi dig. Återbetalningen sker automatiskt via Klarna. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen till dess att vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först. 

Returnera varor i butik:

Föredrar du att returnera en vara i en fysisk butik, så går det bra i de flesta av våra butiker, dock inte alla butiker. Detta beror på att sortimentet skiljer sig mellan våra fysiska butiker och alla butiker har inte möjlighet att ta emot din retur. Det är viktigt att du kontrollerar möjligheten att returnera din vara i din lokala fysiska butik innan du åker dit. Det gör du antingen genom att ringa till butiken i fråga eller kontaktar vår kundservice på kundtjanst@arkenzoo.se.

Vid retur i butik återbetalas summan via Klarna till ditt konto. Vi genomför ingen återbetalning direkt i butik via kort eller kontant.

Har du frågor om din retur? Kontakta vår kundservice! Telefonnummer och email adress hittar du här.

Byte av vara

Vi har ingen möjlighet att genomföra ett byte via vår returhantering. Vill du ha en ny vara så returnerar du den vara du inte vill ha, och gör en ny beställning på den nya varan på vår hemsida.

6. Reklamation

Samtliga varor på Arken Zoo omfattas av lagstadgad reklamationsrätt på 3 år. Det är endast ursprungliga fel som omfattas av reklamationsrätten och inte sådana fel som är orsakade av normalt slitage. Reklamation av varor till Arken Zoo ska göras inom skälig tid, dock inom 2 månader efter att du mottagit varan. Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/

Allmänna Reklamationsnämnden,

Box 174

101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

När du upptäcker att det finns ett fel på varan och vill göra en reklamation kontaktar du oss snarast möjligt, antingen genom telefon eller e-post.

E-post: kundtjanst@arkenzoo.se
Telefon: 010 - 490 6255

Returer lämnas i våra butiker eller skickas som paket till vårt e-handelslager. Har du handlat i webbshoppen - börja alltid med att kontakta vår kundtjänst om du vill reklamera en vara. Vid reklamation i butik är det viktig att du tar med dig kvittot (eller utskriven orderbekräftelse) du fått från oss.

Arken Zoo  / Zoo Support 
Box 657 
631 08 Eskilstuna

7. Personuppgifter, säkerhet och sekretess

När du genomför en beställning hos oss anger du personuppgifter såsom namn, adress eller telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.

Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi skicka produkterbjudanden och information till dig via e-post. Du kan enkelt avbryta din prenumeration genom att kontakta oss via telefon eller e-post.

Som registrerad kund hos oss har du enligt personuppgiftslagen rätt att begära ut de uppgifter vi lagrar om dig. Om informationen vi lagrar om dig är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska korrigeras eller tas bort ur systemet. Vill du utföra en sådan korrigering eller borttagning av uppgifter måste du kontakta oss via telefon eller e-post.

Cookies

En cookie är en textfil som skickas från en webbsida, t.ex. www.arkenzoo.se, till din dator, där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att ge tillgång till olika funktioner på vår webbplats. På Arkenzoo.se används cookies för statistik, spara varukorg och moms-inställningar. Om du har ställt in din webbläsare på att inte acceptera användning av cookies kommer du inte kunna använda alla funktioner på vår webbplats. Du kan enkelt ändra inställningar eller ta bort lagrade cookies genom inställningarna i din webbläsare.

8. Villkor för prenumeration

Vill du enkelt och smidigt få hem din hundmat, kattmat eller kattsand? Då kan du starta en automatisk prenumeration. Du väljer själv det tidsintervall som passar dig och ditt husdjur bäst, det kan exempelvis vara två veckor, en månad eller tre månader. Du kan även ställa in på exakt dag hur ofta du vill ha din prenumeration.

Så här startar du en prenumeration:

  1. Hos Arken Zoo kan du prenumerera på djurfoder, djurgodis, kattsand, apoteksvaror och bajspåsar. Välj den produkt som du önskar att prenumerera på, Klicka på Prenumerera-fliken och välj eventuella parametrar (storlek, volym etc.), tidsintervall för din prenumeration och de antal du önskar prenumerera på. Klicka på knappen “Lägg prenumeration i kundvagn”. Du kan nu välja att prenumerera på fler produkter på samma sätt, du kan också beställa produkter för engångsleverans och då klickar du inte på prenumerations-fliken utan direkt på knappen “Lägg i kundvagn”.
  2. När du har lagt dina önskade prenumerationsvaror och engångprodukter i din kundvagnen så klickar du på symbolen för kundvagnen, finns på hemsidans övre högra hörn, och sedan klickar du på knappen Till kassan.
  3. Kontrollera att kundvagnens innehåll stämmer, du kan enkelt göra ändringar i kassan om du önskar att ändra antal eller ta bort något från din beställning.
  4. Fyll i din e-postadress och postnummer för att kunna få din orderbekräftelse och kunna se vilka leveransalternativ som är möjliga i just ditt område.
  5. Välj det leveranssätt som passar dig, din första leverans kan du få levererad på olika sätt. De kommande prenumerationsordrarna kan levereras antingen med Hempaket dagtid eller Ombudspaket. Du kommer i kassan även välja vilket leveranssätt du önskar på dina kommande prenumerationsorders. Du får gratis frakt på din kommande prenumerationsorders om de överstiger ordervärdet 100 kr.
  6. Fyll i de uppgifter som eventuellt saknas för att du ska kunna genomföra ditt köp.
  7. Välj det betalsätt som passar dig bäst, du kan välj att betala din prenumeration med faktura, Klarna Direkt eller kortbetalning.
  8. Kontrollera att dina uppgifter stämmer och klicka på Slutför köp.
  9. Tack för din beställning! Beställningen är nu gjord och du kommer att få en orderbekräftelse via e-post. Det är en bekräftelse på att din beställning är mottagen och att du har valt att prenumerera. När beställningen skickas ifrån vårt lager får du ett leveransbesked via e-post med en länk där du kan spåra din leverans. Bokar du med hemleverans så får du ett SMS där du kan spåra din leverans.
  10. Vid din nästa prenumerationsleverans så kommer du få ett mail ett par dagar innan din leverans som berättar att din prenumeration är på väg. Du kan alltid avsluta din prenumeration utan extra kostnad senast 7 dagar innan produkterna skickas ifrån oss. Du kan enkelt avsluta eller pausa din prenumeration på Mina Sidor.

Betalsätt

När du lägger din första order för din prenumeration hos Arken Zoo så kan du välja mellan att betala med kort, Klarna Direkt eller faktura i Klarna Checkout. Om du har valt att betala med kort och att det vid ett kommande utskick inte går att genomföra köpet så kommer din prenumeration att avslutas. Vänligen kontakta vår kundservice på kundtjanst@arkenzoo.se för att återuppta din prenumeration.

Leveranssätt

Dina kommande prenumerationsorders kan skickas antingen med Hempaket dagtid eller Ombudspaket. Om första prenumerationsordern understiger 599 kr, tas en fraktavgift ut. Prenumerationsorders som följer därefter och är över 100 kr har gratis frakt. Understiger din order 100 kronor på kommande prenumerationsorders så kommer en fraktavgift tas ut.

Pris för dina prenumerationsvaror

Det pris som du betalar för dina prenumerationsvaror kan komma att ändras under prenumerationstiden. Arken Zoo förbehåller sig rätten att ändra priset utan en föregående avisering. Det pris som dina prenumerationsvaror kostar på arkenzoo.se vid leveransaviseringen är det pris som du kommer att debiteras. Du kommer att få en orderbekräftelse där det aktuella priset presenteras när dina varor skickas ifrån oss. Priserna följer våra kampanjer, så om dina prenumerationsvaror ingår i en aktuell kampanj när din leveransavisering skickas så kommer du debiteras det aktuella kampanjpriset. Du som prenumerant har alltid 30 dagars ångerrätt om det skulle vara så att du, vid något tillfälle, inte vill betala det nya priset. Du kan läsa mer om din ångerrätt under ångerätt. 

Göra ändringar i din prenumeration

Vill du pausa eller avsluta din prenumeration så gör du det enklast på Mina Sidor. Gör du ändringar på Mina Sidor så sker ändringarna direkt i vårt system och du riskerar inte en förlängd hanteringstid som sker om du kontaktar vår kundservice. På Mina Sidor får du en tydlig överblick över dina prenumerationer och du kan enkelt se när din nästa prenumeration kommer att lämna vårt lager. På Mina Sidor kan du göra följande förändringar i din prenumeration:

Pausa/starta din prenumeration.
Ändra tidsintervall för din prenumeration.
Avsluta din prenumeration.

Du kan också svara på avsieringsmailet “Din prenumerationsorder är på gång att skickas från vårt lager”, för att göra ändringar i din prenumeration. Notera att detta alternativ ger en längre hanteringstid för dina ändringar. Dina ändringar i en prenumeration bekräftas genom ett bekräftelsemail. Alla ändringar i en prenumeration måste göras 7 dagar innan prenumerationsvarorna skickas från vårt lager. Om ändringarna når Arken Zoo försent men du ändå vill genomföra dina ändringar, så har du alltid rätt att utnyttja din ångerrätt som du kan läsa mer om här.

Observera att det inte är möjligt att prenumerera på färskfoder, hundglass och andra frysta produkter.

Är du medlem i Arken Zoo Kundklubb regstrerar du poäng även på dina prenumerationer.
 

9. Villkor för Digitala föreläsningar

Endast kunder som har registrerats som medlemmar hos Arken Zoo Kundklubb har en möjlighet att köpa en licens till Arken Zoos Digital föreläsningar. Genom att köpa Arken Zoos Digitala föreläsningar, köper du en personlig licens att delta i liveföreläsningar under namnet Arken Zoos Digitala föreläsningar som sker online enligt specifikation på produktbladet. Genom att genomföra ett köp accepterar du även att nyttja licensen i enlighet med dessa villkor. Vänligen observera att licensen till live-föreläsningen endast kan användas på de datum och den tid som specificeras på produktbladet. Inspelning av live-föreläsningen skall vara tillgänglig 3 månader för efter live-föreläsningen har upphört.

Innehållet och det material som presenteras i samband med Arken Zoos Digitala föreläsningar får endast användas för personligt bruk, och inte i kommersiellt syfte. Allt sådant innehåll och material, inklusive eventuella immateriella rättigheter relaterade till innehållet och/eller materialet, ägs av Arken Zoo och/eller en tredje part med vilken Arken Zoo samarbetar. Det är inte tillåtet att spela in föreläsningen.

När föreläsningen pågår finns möjlighet för dig att ställa frågor i chatt-funktionen. För att ställa frågor måste du ge ditt namn eller en pseudonym; vänligen lägg märke till att ditt namn eller pseudonymen blir synlig till andra deltagande. Du förbinder dig att under föreläsningen inte dela sådant innehåll som är olämpligt, avsiktligt missledande, strider mot lag eller kränker tredje parters rättigheter. Arken Zoo förbehåller sig rätten att blockera kommentarer från deltagare som bryter mot dessa villkor.

Arken Zoo behandlar dina personuppgifter enligt de regler som ställs av gällande personuppgiftslagstiftning. Mer info angående behandling av personuppgifter finner du hos ”Hantering av personuppgifter ”.

Ångerrätt avseende köp av digitalt innehåll

I enlighet med tillämplig lagstiftning har du rätt att ångra ditt köp (ångerrätt) genom att meddela oss att du vill göra detta senast inom 14 dagar från det att avtalet ingicks, dvs. från det datum vi har skickat en orderbekräftelse avseende köpet till dig.

Vänligen notera att ångerrätten inte gäller, även om ångerfristen på 14 dagar inte har passerat, om en leverans av digitalt innehåll har påbörjats med ditt samtycke (genom att du fyller i en ruta för att fullgöra köpet), samt att du genom detta även är införstådd med att din ångerrätt därmed inte längre kan utövas.                             

Om du vill utnyttja din ångerrätt, vänligen kontakta vår kundservice via email kundtjanst@arkenzoo.se inom 14 dagar från det att du mottagit en orderbekräftelse avseende köpet. Du kan också använda det ångerrättsformulär som skickades till dig tillsammans med orderbekräftelsen. Vid utnyttjande av ångerrätt återbetalar vi betalningen som erlades när köpet genomfördes. Återbetalningen sker inom 14 dagar från det att vi mottagit din förfrågan om ångerrätt, och görs med samma betalningsmetod som du använde vid ordertillfället. Det tillkommer inga extra kostnader i samband med återbetalningar.

Dessa särskilda villkor ska gälla utöver vad som i övrigt stadgas i Köpvillkor. Vid oförenlighet avseende frågor som regleras i särskilda villkor, ska dessa särskilda villkor ha företräde framför Köpvillkor.

10. Presentkort

Presentkort köpta från arkenzoo.se kommer att levereras till mottagaren som definierats av dig som ett SMS eller ett e-postmeddelande. Presentkortet kommer att levereras på det datum och den tid som du anger. Orderbekräftelse kan inte användas som presentkort.

Att köpa presentkort ger ingen bonus. Presentkort kan användas som betalningsmetod i Arken Zoos butiker och på arkenzoo.se. Hela presentkortssaldot behöver inte användas samtidigt. Flera presentkort kan användas i samma köp. Maximalt saldo som kan laddas på ett presentkort är 2000 kr. Presentkortet är giltigt i 12 månader från det datum då saldot laddades till presentkortet. Saldot kan inte ändras till pengar. Återstående saldo kan kontrolleras i Arken Zoos butiker. Arken Zoo ersätter inte ett borttappat eller stulet presentkort.

11. Villkor för användning av Digitalt innehåll och personuppgiftsbehandling.

#yesarkenzoo 

 

Musti rätt att använda ditt Digitala innehåll 

Genom att lägga till en hashtag (#) #yesarkenzoo bild eller video till en bild eller video som du postar på sociala medier godkänner du Mustis[1] förfrågan och upplåter till Musti en icke-exklusiv, icke-begränsad rätt att tillsvidare använda, ändra, återanvända, dela och marknadsföra innehåll publicerat av dig på sociala medier (ditt ”Digitala Innehåll”). Den rätt du upplåter berättigar Musti att använda det Digitala Innehållet för marknadsföring på det sätt som Musti anser lämpligt, företrädesvis i våra sociala medier (Instagram, X, TikTok, YouTube och Facebook), på våra hemsidor arkenzoo.se, vetzoo.se, vetzoo.no, musti.no, mustjamirri.fi och petenkoiratarvike.com och i samband med utskick av nyhetsbrev via epost (”Mustis Kanaler”). Musti har ingen skyldighet att utge ersättning till dig eller skaparen av det Digitala Innehållet för att vi använder det, och är heller inte efter publicering av Musti, ansvarigt för andras än Mustis användning av det Digitala Innehållet. 

Musti ansvarar även enligt lag (1978:800) om namn och bild i reklam för att erforderliga samtycken inhämtas för avbildade, identifierbara personer som med namn och/eller bild förekommer i det Digitala Innehållet. Genom att godkänna Villkoren samtycker du därför även till att Musti får använda det Digitala Innehållet i marknadsföringssyfte för de fall du förekommer med namn och/eller bild i det Digitala Innehållet som genom ditt samtycke upplåts till Musti.

Du intygar att du är över 18 år och äger, är skaparen av och/eller kontrollerar rättigheterna till det Digitala Innehåll som Musti delar samt att ditt Digitala Innehåll inte strider mot lag eller innebär intrång i tredje mans rättigheter. Om du inte är skapare av det Digitala Innehållet, bekräftar du att personen som skapat eller producerat det Digitala Innehållet ger sin tillåtelse till Musti att använda det Digitala Innehållet.

Musti rätt att behandla dina personuppgifter

I egenskap av personuppgiftsansvarig är Musti enligt Dataskyddsförordningen också ansvarig för att inhämta samtycke för personuppgiftsbehandling. Enligt Villkoren samtycker du till att Musti behandlar dina personuppgifter för ändamålet att använda ditt Digitala Innehåll samt ditt användarnamn för marknadsföring av vårt varumärke och våra produkter i Musti Kanaler. För detta ändamål kommer vi att behandla följande personuppgifter: bildupptagningar (stillbilder och videoupptagningar), användarnamnet som är kopplat till kontot som publicerade inlägget, eventuella personuppgifter som du delar i kommentaren och uppgifter om plats om du har valt att dela detta i inlägget.

Om du vill att Musti tar bort ditt Digitala innehåll och återkallar ditt samtycke för personuppgiftsbehandling

Mustis rätt att använda ditt Digitala Innehåll kvarstår även om du väljer att ta bort hashtagen #yesarkenzoo eller ditt Digitala Innehåll från sociala medier. Om du önskar att Musti ska ta bort det Digitala Innehållet från någon av Mustis Kanaler, eller om du har några frågor, är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Detsamma gäller om du vill återkalla ditt samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter: Detta samtycke gäller tillsvidare, men är frivilligt och om du vill återkalla det så kontaktar du också vår kundservice

En återkallelse av samtycket påverkar inte den personuppgiftsbehandling som redan genomförts, däremot kommer vi inte att fortsätta behandla dina personuppgifter efter att du dragit tillbaka samtycket.  För mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter och dina rättigheter under tillämplig dataskyddslagstiftning ber vi dig att läsa vår Personuppgiftspolicy

[1] Musti Group Oy och dess dotterbolag i Sverige (Arken Zoo AB och Zoo Support Scandinavia AB), Finland (Peten Koiratavirke Oy, Musti ja Mirri Oy och premium pet Food Suomi Oy) och Norge (Musti Norge AS) (i villkoren gemensamt benämnda ”Musti”)

Allmänt

Följande villkor är tillämpliga på det köpeavtal du som kund sluter med bolaget Arken Zoo Nord AB (Arkenzoo.se), organisationsnummer 556926-3535.

Som konsument skyddas du alltid av de i allmänhet tvingande regler som följer av tillämpad lagstiftning.

Du kan läsa mer om dina rättigheter som konsument på Konsumentverkets hemsida.